Skip to content

Niższa gotowość szkolna dzieci z objawami ADHD

Spis treści

Ostatnie badania przeprowadzone w Stanford University School of Medicine wykazały, że przedszkolaki z objawami zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi znacznie rzadziej niż inne dzieci w podobnym wieku są gotowe do szkoły.

Przygotowanie dzieci z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD) do szkoły nie jest łatwym zadaniem. Badanie, które zostało opublikowane online 21 lipca w czasopiśmie Pediatrics, jest jednym z pierwszych, które kompleksowo opisują gotowość szkolną wśród dzieci z ADHD.

Wiele dzieci z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD) nie jest diagnozowanych, dopóki nie mają problemów w szkole – wynika z nowego badania przeprowadzonego przez naukowców ze Stanford University School of Medicine. Chociaż niektóre specyficzne objawy zaburzenia – takie jak „impulsywność” lub „nadpobudliwość” – mogą być normalne u małych dzieci, te zachowania czasami utrzymują się w latach przedszkolnych, nawet u dzieci, które ostatecznie nie spełniają kryteriów diagnostycznych dla ADHD. Ustalenia sugerują, że więcej dzieci może korzystać z leczenia niż wcześniej zdawano sobie sprawę.

W badaniu tym określono rodzaje trudności, w tym zaburzenia w uczeniu się, rozwój społeczny i emocjonalny, rozwój językowy, samopoczucie fizyczne i rozwój motoryczny, z którymi borykają się dzieci z ADHD oraz prawdopodobieństwo prezentowania przez nie tych trudności w porównaniu z dziećmi bez ADHD. Dzieci z ADHD znacznie częściej niż ich rówieśnicy wykazywały trudności we wszystkich innych obszarach. Były 73 razy bardziej narażone na zaburzenia uczenia się niż dzieci bez ADHD. Były również ponad siedmiokrotnie bardziej narażone na zaburzony rozwój społeczno-emocjonalny, słabszy rozwój językowy oceniono jako sześciokrotnie bardziej prawdopodobny, a także trzykrotnie bardziej narażone były na zaburzone samopoczucie fizyczne i rozwój ruchowy.

3 komentarze

  1. Krzysztof
    27 lipca 2022 @ 13:15

    Znalazłem ostatnio stronę gdzie konsultanci doradzą na temat gotowości szkolnej https://informacja.info.pl/informacja-o-gotowosci-szkolnej/ polecam ją wszystkim chcącym zdobyć informacje o gotowości szkolnej.

  2. Asia
    27 lipca 2022 @ 13:18

    Dzieci z ADHD mają mniejszą gotowość szkolną z powodu ich niezdolności do skupienia się na tym, co jest nauczane. Coś Wam powiem, rozproszenia i dezorganizacja, które pochodzą z ADHD wpływają na ich zdolność do siedzenia spokojnie i być cicho przez długie okresy czasu, co powoduje, że działają w klasie.

  3. Luiza
    27 lipca 2022 @ 13:20

    Zmagają się one z poważnymi problemami w życiu codziennym. Mówię Wam, są one bardziej narażone na zaległości w szkole, zmagają się z funkcjonowaniem wykonawczym i mają niższą samoocenę niż ich rówieśnicy.

Dodaj komentarz

3 komentarze

  1. Krzysztof
    27 lipca 2022 @ 13:15

    Znalazłem ostatnio stronę gdzie konsultanci doradzą na temat gotowości szkolnej https://informacja.info.pl/informacja-o-gotowosci-szkolnej/ polecam ją wszystkim chcącym zdobyć informacje o gotowości szkolnej.

  2. Asia
    27 lipca 2022 @ 13:18

    Dzieci z ADHD mają mniejszą gotowość szkolną z powodu ich niezdolności do skupienia się na tym, co jest nauczane. Coś Wam powiem, rozproszenia i dezorganizacja, które pochodzą z ADHD wpływają na ich zdolność do siedzenia spokojnie i być cicho przez długie okresy czasu, co powoduje, że działają w klasie.

  3. Luiza
    27 lipca 2022 @ 13:20

    Zmagają się one z poważnymi problemami w życiu codziennym. Mówię Wam, są one bardziej narażone na zaległości w szkole, zmagają się z funkcjonowaniem wykonawczym i mają niższą samoocenę niż ich rówieśnicy.

Dodaj komentarz